Doop

Bij voorkeur doopt de pastoor op de zondag, liefst vroeg in de middag.

Voor de toediening van het sacrament neemt u eerst met de pastoor contact op middels het contactformulier of door te bellen 0478-581575.

Nadat met u een dag en uur is vastgelegd, komt u in aanmerking voor een doop-voorbereidingsavond.

Informeert u wanneer op welke data deze gesprekken plaatsvinden.
Tussen 20.00 en 21.30 uur wordt u ontvangen in de pastorie van Paterskerk, Leunseweg 5 te Venray. Aan het einde van de avond vult u in of controleert u de doopgegevens (formulier). Daarna is er nog een persoonlijke afspraak met de pastoor zodat details voor de doop worden doorgesproken. Tijdens de doop is er ruimte voor persoonlijke inbreng (gedicht of lied door kinderen/familie)

Kosten voor de doop

Voor initiatiesacramenten (doop/communie/vormsel) vraagt de kerk geen geld. Een vrije gave bij de doop wijzen wij niet af, want er zijn enige kosten.

Waar nog aan te denken valt

Bij de doop horen een peter en/of meter. Deze moeten minimaal 16 jaar zijn en Rooms Katholiek zijn. D.w.z. gedoopt zijn, de eerste heilige Communie gedaan hebben en het heilig Vormsel ontvangen hebben.